Uusi Seinäjoen Kaupunkiliikenteen CityApp -sovellus on nyt ladattavissa!
Sovelluksesta löydät mobiiliput, bussit kartalla -toiminnon, reittihaun, liikennetiedotteet sekä alueemme uutisia.
Uutena ominaisuutena on perheprofiili, jolla esimerkiksi huoltaja voi ostaa matkalippuja suoraan lapsen sovellukseen.
Lue lisää CityAppista täältä >>
K: Latasin matkakortin, mutta kortilla näkyy vain edellinen lataus. Onnistuiko nettilataus?
v: Uusia kausia ladatessa kortti käyttää ensin vanhat matkat pois, eivätkä vanhat matkat nollaannu. Uudet matkat tulevat kortille näkyviin, kun vanhat matkat on ensin käytetty pois. Kysy kuljettajalta korttihistoriasi, niin näet historiakuitilta nykyisen sekä tulevat lataukset.
K: Miten voin tarkistaa matkakorttini saldon?
Matkakortin saldon voit tarkistaa nettilatauspalvelussamme syöttämällä korttinumeron sille varattuun kenttään. Matkakortin saldo näkyy myös autolaitteella korttia leimatessa. Saldoa voi kysyä myös kuljettajalta, jolloin hän tulostaa kortin tapahtumahistorian, jossa ajantasainen saldo näkyy.
K: Latasin matkakortin ja vanha kausi on loppunut, mutta lataus ei tule kortille?
v: Nettilatauksen jälkeen on hyvä pitää korttia normaalia pidemään autolaitteessa, ettei lataus jää kesken. Jos lataus jää kesken ja tuote ei aktivoidu, niin ottakaa tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme.
K: Onnistuuko matkakortin lataaminen myyntipisteissä, jos minulla ei ole korttia mukana?
v: Ei valitettavasti onnistu. Aina kun matkakortille tehdään muutoksia tai sitä halutaan ladata myyntipisteissämme, tarvitsemme matkakorttisi.
K: Korttini meni hukkaan, miten toimin?
V: Jos korttisi menee hukkaan, niin ilmoita meille nimesi ja korttinumerosi, jolloin voimme laittaa korttisi sulkulistalle. Jos korttisi tuodaan toimistolle, niin otamme sinuun yhteyttä. Olethan muistanut antaa yhteystietosi korttia ostaessa? Jos et, niin lähetä meille yhteystietosi osoitteeseen info(at)komialiikenne.fi.
K: Karttanne eivät näytä pysäkkejä. Mistä tiedän, missä lähin pysäkkini on?
V: Kaupunkiliikenteen aikataulut ja reitit-vihossa pysäkit on merkitty keltaisella pallolla.
Pallot näkyvät myös nettisivujemme reittikartoissa. Lähintä pysäkkiäsi voit etsiä myös
CityApp-sovelluksella.
K: Voinko ladata kortille useamman lipputuotteen vai joudunko ostamaan eri kortit eri tuotteille? Millä perusteella autolaite valitsee, mitä tuotetta se käyttää?
V: Kortille voi ladata useamman lipputuotteen. Jos kortille ladataan yhtä aikaa kaksi erilaista tuotetta, esim. sarjalippu ja kuukausilippu, niin kortti käyttää ensimmäisenä asiakkaalle edullisemman tuotteen.
Tässä tapauksessa menisi sarjalippu. Kun sarjalipusta on matkat tai aika loppunut, niin kuukausilippu aktivoituu. Jos kortille on ensin ladattu sarjalippu ja muutaman viikon päästä sinne ladataan kuukausilippu, niin kortti käyttää ensimmäisenä ladatun lipputuotteen ensin,eli tässä tapauksessa sarjalipun.
Suosittelemme hankkimaan Arvolipuille oman kortin.
K: Mikä on, kun nettilataus ei toimi ja ruutuun tulee vain valkoista, ja olen jo pari kertaa yrittänyt?
V: Sinulla on voinut jäädä selaimesi välimuistiin jokin epäonnistunut lataustapahtuma.
Tämä voi johtua siitä, että internetyhteytesi on pätkäissyt, jolloin lataus on keskeytynyt tai olet itse sulkenut tilauksen syystä tai toisesta ja sulkenut vain selaimen, etkä ole itse keskeyttänyt tapahtumaa ”Keskeytä” painikkeesta. Suosittelemme tyhjentämään selaimesi välimuistin, selaushistorian ja yrittämään uudestaan. Voit myös koittaa käynnistää tietokoneesi uudestaan.
K: Bussissa ei kortilla näkynyt matkoja, vaikka olin ladannut netissä kortin aamulla.
V: Nettilataukset suosittelemme tekemään edellisenä päivänä, jotta tilaus varmasti saapuu autolaitteillemme.
K: Miksi uusi matkakorttini ei toiminut Peräseinäjoelta tulevassa bussissa?
V: Komia Liikenteen uudet matkakortit toimivat ainoastaan paikallisliikenteen vuoroissa, joihin Peräseinäjoen alue ei kuulu.
K: Mistä lähtien päivät alkavat kulumaan kortilla? Ostopäivästäkö?
V: Kuukausi-, sarja-ja vuosilipuilla päivät alkavat kulumaan, kun latauksen jälkeen ensimmäisen kerran leimaat korttisi autolaitteeseen.
K: Miten toiseen bussiin vaihtaminen onnistuu?
V: Linjojen suunniteltu vaihtopiste on Koulukatu, jonka kautta lähes kaikki linjat kulkevat pl. Linja 11. Jos saapuvalla ja lähtevällä bussilla on sama aika, niin vaihdon ehtii silti tekemään. Tällöin kannattaa kuitenkin kyytiin noustessa kertoa tästä kuskille, jolloin kiiretilanteessa hän voi pyytää seuraavan linjan kuljettajaa odottamaan. Emme kuitenkaan takaa, että vaihto aina onnistuu ruuhkan tai muiden linjoja hidastavien seikkojen vuoksi, joten varaathan
matka-aikaa riittävästi.
K: Saako bussiin ottaa mukaan polkupyörää?
V: Turvallisuussyistä polkupyörien kuljettaminen bussilla on kielletty.
K: Saako bussiin ottaa sähköpotkulautaa?
V: Sähköpotkulaudan sekä tavallisen potkulaudan saa ottaa bussiin. Potkulaudoista on pidettävä kiinni koko matkan ajan, niin että niistä ei ole vaaraksi muille matkustajille yllättävän tilanteen sattuessa.
K: Saako bussiin ottaa koiraa/kissaa/marsua?
V: Pienet lemmikkieläimet saavat matkustaa bussilla. Ne tulee olla koko matkan ajan kytkettyinä lattialla tai kuljetuskopassa.