Voimassa 23.04.2025 alkaen
Matkakorttien käyttöehdot voit lukea täältä >>
Verkkokaupan tuotteita myy Härmän Liikenne Oy y-tunnus 0472209-4. Myymme tuotteita yli 15 vuotiaille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja mahdollisten postikulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.harmanliikenne.fi/kauppa ostoskorin kautta.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen ja E-lippujen toimittaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:
Viitenumeron
Pankkitilinumeromme
Oston loppusumman
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken, Mobilepay sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Visma Payments Oy:n sivuston kautta.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Visma Payments Oy (2486559-4) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Visma Payments Oy näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Visma Payments Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Visma Payments Oy, y-tunnus: 2486559-4
24865594
PL100
80020 Kollektor Scan
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Visma Payments Oy (2486559-4) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
E-lippu tuotteet (mm. matkaliput) toimitetaan sähköpostiin automaattisesti 1-2 minuutin kuluessa erillisenä viestinä onnistuneen maksutapahtuman jälkeen.
Muut tuotteet postitamme 3 pankkipäivän kuluessa. EU-alueelle toimitamme tilauksen lentorahtina.
Toimitus- ja palvelukulut sisältävät erikseen määritellyt pakkaus- ja/tai järjestelmäkulut. Voit katsoa mahdolliset toimitus-/palvelukulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset sähköpostitse (lipputuotteet) ja muut pakettina tai kirjeenä.
Lunastettuja/maksettuja matkalippuja ei hyvitetä takaisin.
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@komialiikenne.fi tai postitse:
Härmän Liikenne Oy
Knuuttilanraitti 10
62300 Härmä
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti/kirje on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Härmän Liikenne Oy tarvitsee meille antamiasi yhteystietoja ottaakseen sinuun yhteyttä tuotteitamme ja palveluitamme koskevissa asioissa. Voit perua nämä viestintäasetukset koska tahansa. Lisätietoa tilauksen peruuttamisesta, tietosuojakäytännöistä ja siitä, miten olemme sitoutuneet suojelemaan yksityisyyttäsi, saat tietosuojakäytännöstä.
1. KORTTIMAKSU
Kortista peritään voimassa oleva luontimaksu sekä mahdollinen toimitusmaksu sekä palvelumaksu, jolla kortti ostetaan omaksi tilaamalla se verkkosivujen kautta kotiin tai ostamalla myyntipisteistämme. Korttiin ladataan uusia kausia tai matkoja verkkokaupassamme, myyntipisteissämme tai bussissa. Korteissa ei ole panttia.
2. KAUSIKORTIT
Kausikortit ovat henkilökohtaisia. Matkustettaessa on henkilöllisyys tarvittaessa todistettava. Kortti viedään lukijalaitteen eteen ja laitteen näytöstä voit samalla tarkistaa kortin voimassaoloajan. Voimassaolon voi myös tarkistaa nettilatauspalvelussamme. Voimassa olevia käyttämättömiä kausia emme hyvitä rahana, mutta voimassa oloa voimme siirtää toiselle kortille tai tuotetta voidaan vaihtaa, jolloin päivien määrä arvotetaan voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
3. PERUSKOULULAISTEN MATKAKORTTI
Matkustusoikeus on haettava kaupungilta tai kunnalta. Kortista luovuttaessa se on palautettava kansliaan tai kuljettajalle. Kadonneista tai rikkimenneistä peruskoululaisten korteista peritään voimassa oleva sakkomaksu sekä luontimaksu. Uuden kortin voi tilata Härmän Liikenteen verkkokaupasta tai myyntipisteistämme (pl. Seinäjoen kaupungintalon info)
4. SARJALIPUT
ovat voimassa sarjalipputuotteen mukaisesti. Korteilla voi matkustaa myös useampi henkilö. Kortti viedään lukijalaitteelle ja kuitataan kortilta haluttu määrä matkoja. Matkoilla on 60 minuutin vaihto-oikeus eri linjojen välillä ja vaihdettaessa toiseen bussiin kortti leimataan uudelleen, mutta laite ei vähennä kortilta matkaa, mikäli edellinen matka on vielä voimassa. Lukijalaitteen näytöstä voi leimauksen yhteydessä tarkistaa jäljellä olevien matkojen määrän. Voimassaolon sekä matkojen määrän voi myös tarkistaa nettilatauspalvelussamme. Voimassa olevia, käyttämättömiä matkoja emme hyvitä rahana, mutta matkoja voimme siirtää toiselle kortille tai tuotetta voidaan vaihtaa, jolloin matkat arvotetaan voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
5. MOBIILILIPUT
Mobiililippuja sekä mobiilimatkakortteja Seinäjoen Kaupunkiliikenteeseen myydään CityApp -sovelluksesta. Seinäjoen kaupunkiliikenteen aktivoituja mobiililippuja tai mobiilimatkakortteja ei hyvitetä rahana eikä niitä voi vaihtaa toiseen tuotteeseen. Ely- ja reitiiliikennelinjoille voit ostaa mobiililippuja Matkahuollon sovelluksesta jolloin voimassa on Matkahuollon käyttöehdot. Kelan mobiilikoulumatkatukilippujen käyttöehdot löytyvät täältä. Väärinkäytöksissä mobiililippu tai mobiilimatkakortti mitätöidään eikä rahoja palauteta. Asiakkaan täytyy huolehtia että laitteessa, jossa mobiililippu tai mobiilimatkakortti on, riittää virtaa ja näytöltä pystyy QR-koodin lukemaan. Jos akku on tyhjä ja mobiililippua tai mobiilimatkakorttia ei voida lukea, niin asiakkaan tulee maksaa tällöin kertalipun hinta.
6. KORTIN KATOAMINEN TAI RIKKOUTUMINEN
Liikennöitsijä ei vastaa kortin katoamisesta eikä huolimattoman käytön tai säilytyksen takia rikkoutuneista korteista. Kadonneesta tai rikkimenneestä kortista perimme voimassa olevan korttimaksun. Menetetyt sekä voimassa olevat matkat korvaamme kortille veloituksetta korttihistorian mukaisesti. Kadonneen kortin korttinumero pitää olla asiakkaalla, että voimme hyvittää ja tarkistaa kortin saldo.
7. VÄÄRINKÄYTTÖTAPAUKSISSA
matkasta veloitetaan kertamaksu ja kortti otetaan pois.
8. KORTIN NUMERO
Säilytä kortista saamasi ostokuitti, jossa näkyy kortin numero. Kortin numeroa tarvitaan nettilataukseen sekä asiakassuhteen hoitamiseen
9. KERTALIPUT
Kertalipuilla on tunnin voimassaoloaika. Kertalipun voit ostaa bussista käteisellä tai Seinäjoen kaupunkiliikenteessä maksukortilla. Seinäjoen kaupunkiliikenteen kertalippuja myydään myös CityApp -sovelluksessamme.
10. ERIKOISHINNOITELLU
Erikoishinnoteilluissa lipuissa tulee asiakkaan käydä tunnistautumassa sekä esittämässä virallinen dokumentti myyntipisteissämme esim. opiskelijakortti, joka oikeuttaa erikoishinnoiteltuihin matkalippuihin. Kun asiakas on tunnistettu voi asiakas itse tai asiakkaan puolesta asioiva ladata kortille uusia matkoja nettilatauspalvelussamme. Mobiilimatkakorttia hankkiessa ei tarvitse käydä tunnistautumassa myyntipisteessämme, vaan tunnistautuminen tapahtuu sovelluksessa lipun oston yhteydessä.
11. KORVAUSPYYNNÖT SEKÄ REKLAMAATIOT
Korvauspyynnöt sekä reklamaatiot hoidetaan tapahtumakohtaisesti sekä saapumisjärjestyksessä. Matkustajan on itse varattava tarpeeksi matkustusaikaa sekä oltava pysäkillä riittävän ajoissa. Lähtö- ja ajantasauspysäkit ovat tarkkoja aikoja, eikä niiden ohi kuljeta ennen aikatauluissa annettuja aikoja. Välipysäkkien ajat ovat arvioituja ja voivat muuttua. Taksimatkojen mahdollisissa korvauksissa tulee esittää fyysinen kuitti taksimatkasta.